FAQ - Bekijk hier direct de veelgestelde vragen - Belevenissen.nl
menu 0 0

Veelgestelde vragen

Verzilveren en reserveren

Hoe lang is de cadeaubon geldig?

Cadeaubonnen die aangeschaft zijn vanaf 31-12-2021 zijn 2 jaar lang geldig. De ontvanger kan zo altijd een geschikte datum kiezen om te gaan genieten van de belevenis! Cadeaubonnen die vóór 31-12-2021 zijn aangeschaft zijn geldig tot de opgegeven vervaldatum op de cadeaubon.

Hoe weet ik welke data beschikbaar zijn?

Alle gegevens die je nodig hebt om te reserveren staan op de cadeaubon. Aan de hand van die gegevens kan de houder van de cadeaubon zelf reserveren. Alle cadeaubonnen (vanaf 31-12-2021) zijn twee jaar geldig. De houder van de cadeaubon kan zo altijd een geschikte datum kiezen. Het is helaas niet mogelijk de beschikbare datums in te zien voordat je een cadeaubon aanschaft.

Kan ik mijn cadeaubon aan iemand anders geven?

De cadeaubon is niet naamgebonden en kan dus door iemand anders worden verzilverd.

Kan ik een cadeaubon verlengen?

De belevenis dient voor de vervaldatum van de cadeaubon uitgevoerd te zijn. Wanneer je cadeaubon is verlopen kan deze niet opnieuw worden geactiveerd of worden verlengd. Tot 1 januari 2023 hebben wij een verlengings-regeling gehanteerd voor alle cadeaubon houders die gedurende de corona-periode geen gebruik hebben kunnen maken van hun cadeaukaart. De meldingstermijn voor deze regeling is vanaf 1 januari 2023 verstreken. Dat betekent dat wij geen verlopen cadeaukaarten meer verlengen.

Kan ik mijn cadeaubon omruilen?

Ja, je kunt een cadeaubon op elk moment en onbeperkt gedurende de geldigheidsperiode omruilen voor een andere cadeaubon met een lagere, dezelfde of hogere waarde. Kies je een cadeaubon met een lagere waarde, dan blijft het restbedrag staan op jouw vorige bon en bij een duurdere cadeaubon kun je het restbedrag bijbetalen. Jouw nieuwe cadeaubon is net zo lang geldig als jouw vorige bon. Je kunt dit eenvoudig online regelen via www.belevenissen.nl/inwisselen.

Hoe verzilver ik een cadeaukaart?

Op de achterkant van de cadeaukaart wordt een uitgebreide uitleg vermeld over het verzilveren. Je kunt ook direct inloggen op www.belevenissen.nl/inwisselen. Hier kun je de waarde, geldigheid van de cadeaukaart en een belevenis keuze maken. De waarde van de cadeaukaart wordt in mindering gebracht op het gekozen cadeau.

Mijn cadeaubon is nog geldig, maar ik kan niet terecht bij de organisator?

De belevenis dient vóór de vervaldatum van de cadeaubon uitgevoerd te zijn. Verloopt de cadeaubon binnen 1 maand en kun je (aantoonbaar) niet terecht bij de organisator op basis van de beschikbaarheid van de organisator? In sommige gevallen is het dan mogelijk om een geldige cadeaubon te verlengen. De opties, voorwaarden, kosten en procedure vind je direct na het inloggen met je vouchercode en pincode via www.belevenissen.nl/inwisselen.

Waar kan ik terecht met een klacht?

Klachten betreffende de activiteit of de organisator kun je het beste direct ter plaatse melden. De organisator kan op dat moment nog werk maken van je klacht. Belevenissen.nl kan hier achteraf niet veel meer aan doen. Uiteraard kan je hier wel altijd schriftelijk een melding van maken bij Belevenissen.nl. Bezwaar met betrekking tot onze dienstverlening mag je sturen naar:

Belevenissen
Kerkenbos 1329
6546 BG Nijmegen


Wij streven er naar om binnen 14 werkdagen inhoudelijk op je klacht te reageren. Het is ook mogelijk om een klacht/geschil aanhangig te maken bij het Europese platform voor online geschilbeslechting.

Betalen

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Je kunt op verschillende manieren veilig betalen via Ideal, creditcard, Paypal of via een overschrijving.

Wordt de prijs vermeld op de cadeaubon?

Op de cadeaubonnen voor arrangementen en activiteiten wordt geen prijs vermeld. Op de algemene waardecheques wordt de gekozen waarde vermeld, zodat de ontvanger weet welk bedrag hij of zij kan besteden.

Wat houdt de "Laagste prijsgarantie" in?

De prijzen op de site zijn marktconform. Dit houdt in dat de prijzen gelijk of goedkoper zijn aan de prijs van de organisator van de activiteit(en). De ontvanger krijgt tevens een mooie (gepersonaliseerde) cadeaubon!

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Diensten betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding, te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode, dit zijn bijvoorbeeld reizen, evenementen, tickets, e.a. zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Het herroepingsrecht (recht van ontbinding) als bedoeld in artikel 6:230o BW is derhalve niet van toepassing. De uitzondering als bedoeld in artikel 6:230p sub d BW is namelijk van toepassing op de dienstverlening van Belevenissen.nl.

Kan ik betalen vanuit het buitenland?

Dat is mogelijk via een creditcard of een overschrijving. Bij de optie overschrijving ontvang je direct onze IBAN gegevens per e-mail.

Bestellen en bezorging

Wat is de levertijd?

Je ontvangt de cadeaubon binnen een paar minuten na bestelling in je mailbox (check ook altijd de ongewenste e-mail map). Bestelling niet ontvangen? Stuur een e-mail naar info@belevenissen.nl met een afschrift van de betaling. We zullen je (ingevulde) gegevens controleren en de bestelling nogmaals versturen.

Kan ik de bestelling ophalen?

Dat is zeker mogelijk. Bestellingen kunnen op werkdagen opgehaald worden op onze vestiging in Nijmegen. Neem voor je komst contact op via het telefoonnummer 024 - 711 06 27 of info@belevenissen.nl en vermeld je ordernummer. Dan kunnen wij de bestelling voor je gereed maken. Je kunt ook ter plaatse de bestelling contant betalen.

Wat zijn de verzendkosten?

Wij rekenen geen verzendkosten. Je ontvangt de cadeaubon gratis en direct in jouw mailbox.

Kan ik de cadeaubon rechtstreeks naar de ontvanger sturen?

In de bestelprocedure kun je zelf aangeven naar welk mail adres de cadeaubon verstuurd moet worden. Je kan de cadeaubon ook naar jezelf sturen om het vervolgens zelf per mail door te sturen naar de ontvanger.

Kan ik als bedrijf op factuur bestellen?

Als je op factuur hebt besteld, wordt deze 2 dagen na verzending van de cadeaubon(nen) verstuurd. Heb je direct online betaald, dan ontvang je geen factuur. Wil je toch een factuur ontvangen, stuur dan een e-mail met je NAW-gegevens en het bestelnummer naar info@belevenissen.nl. We sturen je dan een factuur toe. Het bestelnummer vind je in de bevestiging die je per mail ontvangen hebt.

Hoe ziet de cadeaubon er uit?

Een super origineel cadeau met je eigen persoonlijke teks en/of foto. Klik hier voor een voorbeeld cadeaubon.

Ik wil de ontvanger zelf laten kiezen, kan dat?

Je kunt kiezen voor een eigen keuze waardecheque. De waarde van de waardecheque kun je zelf bepalen. Klik hier voor een overzicht van alle eigen keuze waardecheques. Op de waardecheque wordt een uitgebreide uitleg vermeld over het verzilveren. De ontvanger kan de code(s) van de waardecheque in stap 1 van het winkelwagen invullen. De waarde van de waardecheque wordt vervolgens in mindering gebracht op het bedrag van het gekozen cadeau. Bij een duurder cadeau kan de ontvanger het restbedrag bijbetalen. Bij een goedkoper cadeau blijft het restbedrag uiteraard op de waardecheque staan die de ontvanger later weer kan gebruiken. De ontvanger ontvangt het gekozen cadeau direct na bestelling per e-mail

Laat jij je verrassen met de nieuwste en leukste cadeaus?

Ontdek de meest bijzondere cadeaus
Ontdek bijzondere cadeaus

Geef een unieke belevenis cadeau. Het leukste cadeau voor hem en haar vind je bij Belevenissen.nl

Geef een onvergetelijke herinnering cadeau
Geef een herinnering cadeau

Print of ontvang per mail direct de cadeaubon. Compleet met persoonlijke boodschap. Zo kun je iemand echt verrassen!

Je gaat 't beleven
Je gaat 't beleven

Alle cadeaubonnen zijn een jaar lang geldig. De ontvanger van het cadeau kan zo altijd een geschikte datum kiezen om te genieten van de super leuke belevenis.