• Gratis verzending
  • Cadeaubon direct in je inbox
  • Laagste prijsgarantie
  • Beoordeeld met een 8.5 door onze klanten
menu 0 0

Beoordeeld met een 8,5 door onze klanten

Veiligheid en privacy



We doen er alles aan om jouw privégegevens ook echt privé te houden. Wanneer je iets bij ons bestelt, wil je natuurlijk geen pottenkijkers die er met jouw persoonsgegevens vandoor gaan. Gelijk heb je.

We vragen wel gegevens van je, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken lees je hieronder. Ook zie je wat je rechten zijn, wie toegang heeft tot je data en hoe lang we je gegevens bewaren.

Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 25 mei 2018.

Bestellen

E-mail adres

Je krijgt een mail over je bestelling of factuur.

IP-adres

In een winkel wordt je herkent aan je glimlach, maar op internet kijken we naar je IP-adres. Door de IP-adressen van onze bezoekers te onthouden kunnen we al onze klanten een veilige winkelervaring bieden.

Betaalgegevens

Wij gebruiken een beveiligde betaalomgeving (SSL). Wanneer je met iDeal of via overboeking betaalt, worden je gegevens in onze administratie opgeslagen om de betaling aan jouw bestelling te koppelen. Verder gebruiken we je bankrekeningnummer alleen wanneer je geld van ons terugkrijgt. Beloofd. Wanneer je met creditcard betaalt, sturen we je creditcardgegevens vanuit onze beveiligde omgeving rechtstreeks naar Ingenico. Zij voeren onze creditcardbetalingen uit. Hierbij krijgen we jouw creditcardgegevens niet te zien, Ingenico vertelt ons alleen of je betaling is gelukt.

Reviews

Reviews & klanttevredenheidsonderzoek

We doen alles voor een glimlach. Om te controleren of onze missie is geslaagd, sturen we je een mail of bericht via social media om je tevredenheid te meten. Wij vinden het fijn om te weten wat er beter kan, en voor andere klanten is het handig om te bepalen of zij hun product bij ons willen bestellen. We mailen je bijvoorbeeld voor een klanttevredenheidsonderzoek over de uitvoering van de belevenis. We kunnen je ook per mail vragen om een review achter te laten over je laatste aankoop. Wil je deze e-mails liever niet ontvangen? Geen probleem, even goede vrienden. Je kunt je afmelden met de afmeldlink in de mails. Geraak je er niet aan uit? Onze klantenservice helpt je graag verder.

Cookies

We willen onze website zo optimaal mogelijk laten werken en elke dag een beetje beter maken. Daarom meten we het gedrag van onze bezoekers aan de hand van cookies. We meten bijvoorbeeld het bekijken van pagina's. Natuurlijk gaan we altijd netjes met je gegevens om. Meer weten over cookies of instellingen aanpassen? Bekijk onze cookie-pagina.

Contact

Contact met onze klantenservice

We helpen je met vragen over je bestelling, lossen problemen voor je op of vertellen je alles over onze nieuwste producten. Je kunt met ons bellen, mailen, whatsappen en facebooken. Je hoeft je verhaal niet 2 keer te vertellen, we onthouden het gewoon. Oké, oké: dankzij een notitie, want wij zijn stiekem ook maar mensen. Om je vraag of klacht te behandelen kunnen we vragen naar je ordernummer, naam, e-mailadres, telefoonnummer en andere gegevens die de afhandeling makkelijker maken.

Bezoek website

Bezoek van de Belevenissen-website

Als je verder surft op de website van Belevenissen of op een product klikt, krijg je van ons cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derden jouw internetgedrag op onze website. Zo volgen we de zoektermen die je gebruikt en zien we welke producten je aanklikt of bestelt. Met deze informatie maken we de website ervaring iedere dag een beetje beter. Meer weten over cookies of je instellingen aanpassen? Bekijk onze cookie-pagina.

Nieuwsbrief

Nieuwsbrief & e-mail

We sturen je verschillende soorten e-mails. Je ontvangt e-mails naar aanleiding van je aankoop met bijvoorbeeld informatie over je bestelling of een review-verzoek. Daarnaast kun je je aanmelden voor de nieuwsbrief. De nieuwsbrief ontvang je af en toe. We sturen je alleen nieuwsbrieven met jouw toestemming. Ontvang je liever geen nieuwsbrieven meer? Uitschrijven is zo gepiept: via de link onderaan de e-mail of via de klantenservice.

Acties

(Win) acties

Ken je die verhalen van loterijwinnaars die nooit komen opdagen? Juist. Natuurlijk laat je je naam, telefoonnummer en e-mailadres achter als je meedoet aan een Belevenissen-actie. Je hoort dan van ons of je gewonnen hebt. We gebruiken deze gegevens ook om onze acties te analyseren. Zo worden ze elke keer nóg leuker.

Social Media

Social Media

Wij maken gebruik van Facebook, Instagram en Pinterest. Je kunt met ons, facebooken en chatten. Ook vinden we het leuk als je ons liket. We tonen nieuwe producten en acties op Social Media. We delen nooit ons klantenbestand direct met Facebook, Instagram of Pinterest.

Zakelijk bestellen

Aanhef, voor- en achternaam

Wij zijn Belevenissen, en hoe heet jij? Dan zorgen wij dat je naam op je factuur prijkt.

Adres en woonplaats

We zetten je adres en woonplaats ook op de factuur. Dit gebruiken we ook als afleveradres. Je factuur kun je achteraf niet meer aanpassen.

Telefoonnummer

Als er iets onduidelijk is dan bellen we je even. Soms bellen we ook om te vragen of alles goed is gegaan. Dat scheelt ons allebei een slapeloze nacht. Verder zullen we je niet zomaar bellen. Beloofd.

Betaalgegevens en factuur

Wij gebruiken een beveiligde betaalomgeving (SSL). Wanneer je met iDeal of via overboeking betaalt, worden je gegevens in onze administratie opgeslagen om de betaling aan jouw bestelling te koppelen. Verder gebruiken we je bankrekeningnummer alleen wanneer je geld van ons terugkrijgt. Beloofd. Wanneer je met creditcard betaalt, sturen we je creditcardgegevens vanuit onze beveiligde omgeving rechtstreeks naar Ingenico. Zij voeren onze creditcardbetalingen uit. Hierbij krijgen we jouw creditcardgegevens niet te zien, Ingenico vertelt ons alleen of je betaling is gelukt. Op onze factuur staan de volgende gegevens: je voor- en achternaam, adres en woonplaats en factuurnummer. De factuur kan je achteraf niet meer aanpassen.

IP-adres

In een winkel wordt je herkent aan je glimlach, maar op internet kijken we naar je IP-adres. Door de IP-adressen van onze bezoekers te onthouden kunnen we al onze klanten een veilige winkelervaring bieden.

E-mail adres

Je krijgt een mail over je bestelling of factuur.

Zakelijk account

Voor- en achternaam

Wij zijn Belevenissen, hoe heet jij?

Factuur- en afleveradres

We zetten je adres en woonplaats ook op de factuur. Dit gebruiken we ook als afleveradres. Je factuur kun je achteraf niet meer aanpassen.

Telefoonnummer

Als er iets onduidelijk is dan bellen we je even. Soms bellen we ook om te vragen of alles goed is gegaan. Dat scheelt ons allebei een slapeloze nacht. Verder zullen we je niet zomaar bellen. Beloofd.

E-mail adres

Je e-mailadres is je gebruikersnaam waarmee je inlogt in je Mijn Belevenissen-account.

Wachtwoord

We slaan je wachtwoord op in geheime code (versleuteld). Die is zó geheim, dat wij ook niet kunnen zien wat je wachtwoord is. De code kijkt of je wachtwoord klopt als je inlogt.

Ordernummer

Handig, zo kunnen we terugvinden wat je bij ons hebt besteld. Dit nummer kan je nodig hebben als je contact met ons opneemt.

Factuur

Op onze facturen staan de volgende gegevens: voor- en achternaam, adres en woonplaats en factuurnummer. De factuur kan je achteraf niet meer aanpassen.

Meer weten


Wat zijn de ‘juridische gronden’ voor het gebruik van jouw gegevens?

Volgens de privacywetgeving moeten we zeggen welke ‘juridische gronden’ we hebben om je gegevens te gebruiken. We hebben gegevens van je nodig vanwege de contractuele afspraken tussen jou en Belevenissen, zoals jouw aankoop van een product. Dit is het geval bij:

  • Bestellen
  • Contact met onze klantenservice
  • Belevenissen-zakelijk

Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan jouw privacy. Dit geldt voor:

  • Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
  • Contact met onze klantenservice
  • Bezoek van de Belevenissen-website
  • Account
  • Nieuwsbrief & e-mail
  • Acties
  • Social media

We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om je gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. En soms heb je ons zelf toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dit houden we netjes bij.

Wie heeft toegang tot jouw gegevens?

We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: betaalpartners en IT-dienstverleners. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties. De partijen (bijv. de betaalpartner) die van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze alleen gebruiken om jou een dienst te leveren namens Belevenissen. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens. Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. Je leest hier meer over in ons cookiestatement en het privacybeleid van deze partijen. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden.

Waar worden jouw gegevens opgeslagen?

We slaan je gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Oost west, thuis best: daarom worden je gegevens altijd opgeslagen binnen de Europese Unie. In het uitzonderlijke geval dat klantgegevens worden doorgegeven naar landen buiten de Europese Unie, zorgen we ervoor dat jouw privacy op een passende manier beschermd blijft.

Hoe lang bewaren we jouw gegevens?

We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben. Of gebruiken we jouw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages zoals de waarde van je bestelling. Klinkt lekker simpel, maar hoe werkt dat in de praktijk? We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen. Dit zijn ze:

  • Inactieve zakelijke klantaccounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
  • Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. Je moet zelf ook de facturen van je aankopen goed bewaren.
  • Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief, dan bewaren we die toestemming 2 jaar lang. Mocht je beslissen dat je de nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen worden je gegevens direct verwijderd.

Wat zijn jouw rechten?

Uiteraard blijf jij de baas over jouw gegevens. Wil je inzage krijgen in jouw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wil je je gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mailvoorkeuren aanpassen? Geen probleem. Laat het ons weten per post of e-mail. Op die manier kan je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden of aangeven dat je vindt dat jouw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw. Uitschrijven voor de nieuwsbrief is zo gepiept via de link onderaan de nieuwsbrief zelf. En wil je helemaal geen cookies meer? Ook dat kan je zelf regelen. Lees in ons cookiestatement hoe je dat doet. We willen zeker weten dat jij écht jij bent. Daarom kunnen we aanvullende informatie van je vragen om je identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken.

Heb je vragen of klachten?

Voor vragen of klachten over je gegevens en de bescherming van je privacy kan je contact opnemen met ons.

Mailen: privacy@belevenissen.nl

Schrijven: Kerkenbos 13-29, 6546 BG Nijmegen

Wie is verantwoordelijk voor je gegevens?

Wij zijn Belevenissen. En als je van lange nummers houdt:

  • Dit is ons KvK-nummer: 09174526
  • Dit is ons BTW-identificatienummer: NL.1642.63.263.B01

Je kunt ons zo bereiken:

  • Bellen: 024-711 06 27
  • Mailen: privacy@belevenissen.nl
  • Schrijven: Kerkenbos 13-29, 6546 BG Nijmegen

Als eerste horen over de nieuwste cadeaus en aanbiedingen?

Ontdek de meest bijzondere cadeaus
Ontdek bijzondere cadeaus

Geef een unieke belevenis cadeau. Het leukste cadeau voor hem en haar vind je bij Belevenissen.nl

Geef een onvergetelijke herinnering cadeau
Geef een herinnering cadeau

Print of ontvang per mail direct de cadeaubon. Compleet met persoonlijke boodschap. Zo kun je iemand echt verrassen!

Je gaat 't beleven
Je gaat 't beleven

Alle cadeaubonnen zijn een jaar lang geldig. De ontvanger van het cadeau kan zo altijd een geschikte datum kiezen om te genieten van de super leuke belevenis.